Week 13

16 september 2017 - Lacombe, Canada

Duuuuus. Het valt toch wat tegen om elke week een blog te schrijven haha. Nouja hier wat er in week 13 gebeurt gedaan en beleefd is.

Deze week zijn we onder andere druk geweest met het uitladen van kunstmest. Maarliefst 36 vrachten van elk 43 ton in totaal moesten er in een aardappelbox geladen worden. Maar goed dat het vrij grote boxen zijn want man o man 1600 ton kunstmest is echt maar ook echt heel veel. De reden dat er nu al zoveel kunstmest ingekocht wordt is omdat de prijs nu n stuk beter is, en als je genoeg bergruimte hebt.. wie doet je wat. Als we sochtends op de vrachtwagens moesten wachten gingen lieuwe en ik alvast aan de slag met het sleutelen aan de rooiers. Hier moesten wat kettingen van worden aangespannen worden, een nieuwe eerste mat en wat nieuwe rollen. Al met al wel een aardig klusje en dan tussen door wat vrachten kunstmest naar binnen halen schiet het niet echt op. Maar goed we hebben 1 rooier klaar gekregen van de week.
Naast het werk op het aardappelbedrijf ben ik ook weer even mee wezen koolzaad zwadmaaien. Dit was weer erg leuk om te doen en het gaf de week weer mooi wat afwisseling !. Wat ook erg leuk was, was deze zaterdag. Deze zaterdag zijn mijn oom en tante, die twee weken door canada op vakantie zijn, me komen opzoeken. Eerst heb ik ze de bedrijven even laten zien, een rondje gereden op de grote kniktrekker, en even wat bijgepraat. S'middags zijn we de hele middag wezen bootje varen met super mooi weer op Gull Lake met Kevin Prins. Kevin bood het vrijdag zelf aan toen ik hem vroeg wat een mooie plek was om aan mijn oom en tante te laten zien. S'avonds zijn we met z'n drieën naar een steakhouse in Red Deer wezen eten en was de dag ook alweer voorbij (gevlogen). Het was echt heel erg gezellig en best appart om naar 3 en een halve maand zomaar 7000 km van huis je familie te zien haha. Zondags even uitgeslapen en op de namiddag even in lacombe naar de canadeze welkoop geweest. En nadat iwab daar flauw viel ook nog maar even naar het ziekenhuis in lacombe om hem even te laten ondezoeken. Dat is allemaal goed gekomen dus alsnog een fantastisch weekend gehad !.

Tot blog 14 en 15 !