Week 9

11 augustus 2017 - Lethbridge, Canada

Halloootjes, week 10 is bijna alweer bijna om, maar hier alsnog de blog van week 9.

Maandag : de dag weer begonnen met om 8 uur een bakje koffie. Ik ben na het bakje koffie begonnen met wat klusjes op de shop, klusjes zoals fueltrucks schoonmaken en weer tanken en wat opruimen in de shop. Dit heb ik gedaan totdat chris me kwam ophalen. Ik moest mee te hooi harken. Dus tas gepakt en met chris mee naar het veld. Na wat uitleg van joute die al begonnen was, heb ik het overgenomen en de hele middag wezen harken. Voor een eerste keer harken zonder gps vond ik het best mee vallen moet ik zeggen " en dat foar in bouboer". Na dat we het hele veld geharkt hadden heb ik het balen stapelen overgenomen van jelmer zodat hij het persen over kon nemen, de eerste stapels duurden wat lang en waren matig recht om zo maar te zeggen. Inmiddels was het ook alweer 7 uur en joute kwam even met eten en de gouden tip, beeld je maar in dat de balen kuubskisten zijn. Mischien gaat het dan makkelijker voor een niet veeboer zei die met een knipoog. Na de tip kreeg ik het wel aardig onder de knie en heb ik alle balen opgestapeld. Na het stapelen naar de boerderij gereden van de boer waarvoor we bezig waren. Daar nog 1 biertje gehad en met joute en jelmer rond 10 uur naar de shop gereden.

Dinsdag : vandaag niet in het hooi omdat het nogal aardig geregend had. Daarom vandaag niet veel anders gedaan dan wat klusjes op de shop.

Woensdag : zie tekst van gister

Donderdag : vandaag is het weer droog genoeg om verder te kunnen hooien. Dus na het 8 uur bakje koffie door joute op het land gebracht en weer de hele dag aan het harken geweest. Vandaag moest er ruim 100 hectare in het pak geslagen worden. Ook was er regen voorspeld aan het einde van de dag dus daarom had joute nog een hark geregeld zodat het af gemaakt kon worden. Rond n uur of 10 savonds zijn we opgehouden en terug naar de shop gegaan omdat de balenpers stuk ging maar het ook wat te nat werd. Op de shop nog even snel gedouchet en op bed.

Vrijdag : regen regen en nog eens regen. Zo is het de hele nacht door gegaan. Er was vandaag ook niet bepaald veel te doen op de shop. Daarom kwamen kevin en joute met het idee dat lieuwe en ik wel eens konden verhuizen naar de vaste kamers in de shop. Dus koffer in gepakt en naar mijn nieuwe kamer. Prima kamer met tweepersoons bed een kast en een ventilator aan het plafond. De caravan was prima, en daar hadden we het ook nog wel 2 maand kunnen uithouden maar het is toch wel fijn om nu je eigen kamer wat te hebben. Ook hebben we vandaag al onze lege flessen maar even ingeleverd bij de recycle store. Best wel grappig, kom je daar aan in een loodsje waar precies dezelfde geur als op de zwarte cross hing ( bierblikjes) en 4 man met wanten aan die de hele dag staan te lege flessen tellen. 6 vuilniszakken vol bierblikjes en lege waterflessen later en 95 dollar rijker, zijn we weer op naar de shop gereden. Onderweg de 95 dollar bij de liquorstore geinvesteerd in nieuwe blikjes. Aan het eind van de middag de laatste dingen even gedaan in mijn nieuwe kamer en nog even geholpen met betonnetten maken voor het nieuwe platform waar de nieuwe grainbins komen te staan. Na het betonnetten vlechten even met zijn allen een paar biertjes gehad in de mancave. Nouja als je in de mancave komt te bierdrinken is het vaak zomaar weer laat en tijd om.op bed. Zo nu ook weer het geval.

Zaterdag : vandaag een dagje vrij. Kwamen we achter toen we met zijn 3en aan de koffietafel zaten. Dus hebben we de woonkamer maar even wat gedweild en de douche weer even schoongemaakt. Tussendemiddag kwam ramon met het nieuws dat hij om een auto ging kijken bij camrose in de buurt. Omdat er voor vandaag toch niks op de planning stond ben ik met ramon en sebastian mee geweest. 12 uur weggegaan en 2 uur op plaats an bestemming. Jammer genoeg viel de auto ramon heel.erg af in het echt en zijn we weer met zijn 3en terug naar lacombe gedaan. De terugreis even anders gepland want misschien dat we onderweg bij de steden een for sale auto tegen zouden komen. En jaa hoor. Daar stond bij wetaskiwin een auto aan de weg. Daar even gestopt en de auto even bekeken en ramon heeft die man opgebeld. Morgenvroeg zou ik er weer even met ramon heen rijden voor een testrit etc. S'avonds met zn 4en bij boston pizza gegeten en een kampvuur gemaakt bij de mobile home.

Zondag : wekker weer om 8 uur omdat ik ramon 9 uur op zou halen om bij die auto te gaan kijken. Onderweg kwamen we wim tegen, raampje open, morgen wim, morgen mannen, wat noet er gebeuren? Bij een auto kijken, maar we moeten hakselen vandaag ( ramon moest dan mee te naast rijden met de wagen) ooo ooh, nouja ik.vond het wat lullig dat ramon niet bij die auto kon kijken, omdat hij die auto nodig heeft om naa zijn nieuwe werk toe.te rijden in ontario. Daarom ben ik een dagje mee wezen hakselen. Dus terug naar de shop, werk kleren aan en brood smeren. Bakje koffie nog en de hele middag en avond mee.wezen hakselen.tot n uur of 8. Savonds nog even.op d bank gehangen en vroeg op bed om de 10e week maarweer fris te kunnen beginnen !